ÚZPLN poměrně rychle vydal závěrečnou zprávu k nehodě UL letadla MC-14 Cri-Cri, ke které došlo při letové ukázce na leteckém dni v Hosíně letos v září.
Na samém chvostu letecké sezóny vyhlašujeme soutěž! Zajímá nás, co si nosíte s sebou na let a co nikdy nesmí chybět ve vaší pilotní brašně, když se vydáváte vstříc vzdušným dobrodružstvím. Inspirujte nás i ostatní piloty.
Stejně jako vloni pořádá odbor provozu letadel Úřadu pro civilní letectví dne 25. 10. 2023 druhý seminář pro provozovatele zvláštního provozu se zaměřením na požadavky na obsah provozní příručky a standardních provozních postupů provozovatelů SPO
Atmosférické jevy snižující dohlednost umí být velmi nebezpečné pro lety podle pravidel VFR i IFR. O svém mluví celá řada leteckých nehod, včetně té nejhorší na letišti Las Palmas. O tom s jakými jevy se můžeme setkat a jak dochází k jejich vzniku se dočtete v tomu článku.
Celodenní individuální kurz na simulátoru systému G1000, během kterého se seznámíte s jeho používáním pro VFR lety, včetně úvodu pro použití při IFR letech. Díky tomu budete schopni tento systém využít ku prospěchu. G1000 je výborný sluha, ale pro ty, kdo s ním neumí, to je zlý pán.
V posledních článcích jsme rozebírali iluze při přiblížení a přistání a nakousli jsme prostředky, které mohou být v této kritické fázi letu prospěšné. V tomto článku rozebereme světelné sestupové soustavy pro vizuální přiblížení, se kterými se můžete na letištích setkat.
Vznikly prostory TMA a RMZ letiště České Budějovice (LKCS) společně se změnou jejich atypického ATZ. Před letem v této oblasti se důkladně seznamte s novými postupy, které se týkají veškerého provozu.
Od 21. 4. 2022 platí nová pravidla, která mění povinnost pilotů při nastavování odpovídače.AIP ČR udává pilotovi povinnost nastavit z vlastní iniciativy kód A 2000, pokud je předmětem letových provozních služeb (ATS) a pokud řídící neurčil jinak. Pokud mu nejsou poskytovány žádné ATS, pilot sám nastavuje kód A 7000, opět pokud řídící neurčil jinak.
Přinášíme přehled nejoblíbenějších kurzů, kterými si můžete i na mobilu prohlubovat svoje letecké znalosti. Must-read pro ty, kteří se chtějí stát lepším pilotem. 👨✈️
Nejenom pro zahraničně nezkušené piloty přinášíme s Michalem Orlitou vědomosti, zkušenosti a tipy pro létání po okolních evropských zemích ve svém nebo zapůjčeném letadle.
Vysoké teploty a labilní podmínky nahrávají ke vzniku bouřkám, které mohou vyústit jevem zvaný Microburst. Jeho projevy nejsou sice moc dlouhé a ani rozsáhlé, přesto pokud jste ve špatný čas na špatném místě, může vám microburst přinést spoustu problémů, které mohou mít až fatální dopady. O microburstu se dočtete mnohem víc v našem článku - Bubák jménem microburst.
Každý den není CAVOK, bohužel. Alfou a omegou VFR pilota je bezesporu počasí – aktuální a budoucí. Počasí na letišti odletu, na trati a na letišti příletu. Kvalitní předletová meteorologická příprava může v kokpitu ušetřit spoustu nepříjemností. Nejeden pilot se v letadle zapotil, když se dostal do nevhodných meteorologických podmínek. Přitom mohlo stačit, aby se před letem informoval a věděl by, že za pravidel VFR nemá šanci let provést…
Interaktivní testy s otázkami, které od roku 2021 používá ÚCL na zkouškách z teoretických znalostí PPL(A) a LAPL(A). V našich testech je zhruba 75% otázek z celé databáze. Zbývajících 25% není veřejných – v tomto poměru jsou složeny i testy na ÚCL.