Seminář ÚCL pro provozovatele SPO

Stejně jako vloni pořádá odbor provozu letadel Úřadu pro civilní letectví dne 25. 10. 2023 druhý seminář pro provozovatele zvláštního provozu se zaměřením na požadavky na obsah provozní příručky a standardních provozních postupů provozovatelů SPO

Read More
Najděte se v mlze I.

Atmosférické jevy snižující dohlednost umí být velmi nebezpečné pro lety podle pravidel VFR i IFR. O svém mluví celá řada leteckých nehod, včetně té nejhorší na letišti Las Palmas. O tom s jakými jevy se můžeme setkat a jak dochází k jejich vzniku se dočtete v tomu článku.

Read More
Kurz na simulátoru Garmin G1000

Celodenní individuální kurz na simulátoru systému G1000, během kterého se seznámíte s jeho používáním pro VFR lety, včetně úvodu pro použití při IFR letech. Díky tomu budete schopni tento systém využít ku prospěchu. G1000 je výborný sluha, ale pro ty, kdo s ním neumí, to je zlý pán.

Read More
Světelné sestupové soustavy pro vizuální přiblížení

V posledních článcích jsme rozebírali iluze při přiblížení a přistání a nakousli jsme prostředky, které mohou být v této kritické fázi letu prospěšné. V tomto článku rozebereme světelné sestupové soustavy pro vizuální přiblížení, se kterými se můžete na letištích setkat.

Read More
Nové prostory letiště České Budějovice už platí

Vznikly prostory TMA a RMZ letiště České Budějovice (LKCS) společně se změnou jejich atypického ATZ. Před letem v této oblasti se důkladně seznamte s novými postupy, které se týkají veškerého provozu.

Read More
Vojenské cvičení Odolné nebe (ODON)

Od 28. 8. do 8. 9. 2023 bude ve FIR Praha probíhat vojenské cvičení Odolné nebe, v rámci kterého budou zřízeny prostory ODON.

Read More
Odpovídače nově - jednoduše a názorně

Od 21. 4. 2022 platí nová pravidla, která mění povinnost pilotů při nastavování odpovídače. AIP ČR udává pilotovi povinnost nastavit z vlastní iniciativy kód A 2000, pokud je předmětem letových provozních služeb (ATS) a pokud řídící neurčil jinak. Pokud mu nejsou poskytovány žádné ATS, pilot sám nastavuje kód A 7000, opět pokud řídící neurčil jinak.

Read More
Zpověď odpovídače

Odpovídač, squawk či transponder. Všechno o odpovídačích, jejich módech a pravidlech. Skutečně víte, co všechno “ta krabička” dělá a jak?

Read More
Báječné léto u báječných kurzů

Přinášíme přehled nejoblíbenějších kurzů, kterými si můžete i na mobilu prohlubovat svoje letecké znalosti. Must-read pro ty, kteří se chtějí stát lepším pilotem. 👨‍✈️

Read More
Vojenské cvičení Air Defender

Blíží se vojenské cvičení Air Defender, které se koná od 12. do 23. 6. 2023. Podívejte se jaké prostory budou pro cvičení zřízeny.

Read More
Létáme do zahraničí

Nejenom pro zahraničně nezkušené piloty přinášíme s Michalem Orlitou vědomosti, zkušenosti a tipy pro létání po okolních evropských zemích ve svém nebo zapůjčeném letadle.

Read More
Bubák jménem microburst

Vysoké teploty a labilní podmínky nahrávají ke vzniku bouřkám, které mohou vyústit jevem zvaný Microburst. Jeho projevy nejsou sice moc dlouhé a ani rozsáhlé, přesto pokud jste ve špatný čas na špatném místě, může vám microburst přinést spoustu problémů, které mohou mít až fatální dopady. O microburstu se dočtete mnohem víc v našem článku - Bubák jménem microburst.

Read More
Rozumět řeči METAR a TAF

Každý den není CAVOK, bohužel. Alfou a omegou VFR pilota je bezesporu počasí – aktuální a budoucí. Počasí na letišti odletu, na trati a na letišti příletu. Kvalitní předletová meteorologická příprava může v kokpitu ušetřit spoustu nepříjemností. Nejeden pilot se v letadle zapotil, když se dostal do nevhodných meteorologických podmínek. Přitom mohlo stačit, aby se před letem informoval a věděl by, že za pravidel VFR nemá šanci let provést…

Read More