V rámci zavádění SMS do provozu organizací byla před lety skupinou odborníků z ICAO a EASA vymyšlena tzv. SMS Gap Analysis. Zde je k dispozici ke stažení přepracovaná do formy živého, interaktivního počítačového nástroje, který je schopen okamžitě podat přehled o stavu SMS, jeho vyspělosti a výkonnosti.
Read MoreÚZPLN poměrně rychle vydal závěrečnou zprávu k nehodě UL letadla MC-14 Cri-Cri, ke které došlo při letové ukázce na leteckém dni v Hosíně letos v září.
Read MoreNa samém chvostu letecké sezóny vyhlašujeme soutěž! Zajímá nás, co si nosíte s sebou na let a co nikdy nesmí chybět ve vaší pilotní brašně, když se vydáváte vstříc vzdušným dobrodružstvím. Inspirujte nás i ostatní piloty.
Read MoreStejně jako vloni pořádá odbor provozu letadel Úřadu pro civilní letectví dne 25. 10. 2023 druhý seminář pro provozovatele zvláštního provozu se zaměřením na požadavky na obsah provozní příručky a standardních provozních postupů provozovatelů SPO
Read MoreAtmosférické jevy snižující dohlednost umí být velmi nebezpečné pro lety podle pravidel VFR i IFR. O svém mluví celá řada leteckých nehod, včetně té nejhorší na letišti Las Palmas. O tom s jakými jevy se můžeme setkat a jak dochází k jejich vzniku se dočtete v tomu článku.
Read MoreCelodenní individuální kurz na simulátoru systému G1000, během kterého se seznámíte s jeho používáním pro VFR lety, včetně úvodu pro použití při IFR letech. Díky tomu budete schopni tento systém využít ku prospěchu. G1000 je výborný sluha, ale pro ty, kdo s ním neumí, to je zlý pán.
Read MoreZačal výprodej letošních map Slovenska a Rakouska, sleva až 20%.
Read MoreV posledních článcích jsme rozebírali iluze při přiblížení a přistání a nakousli jsme prostředky, které mohou být v této kritické fázi letu prospěšné. V tomto článku rozebereme světelné sestupové soustavy pro vizuální přiblížení, se kterými se můžete na letištích setkat.
Read MoreVznikly prostory TMA a RMZ letiště České Budějovice (LKCS) společně se změnou jejich atypického ATZ. Před letem v této oblasti se důkladně seznamte s novými postupy, které se týkají veškerého provozu.
Read MoreOd 28. 8. do 8. 9. 2023 bude ve FIR Praha probíhat vojenské cvičení Odolné nebe, v rámci kterého budou zřízeny prostory ODON.
Read MoreÚZPLN vydal závěrečnou zprávu k loňské tragické nehodě Hurricanu v Chebu.
Read MoreOd 21. 4. 2022 platí nová pravidla, která mění povinnost pilotů při nastavování odpovídače. AIP ČR udává pilotovi povinnost nastavit z vlastní iniciativy kód A 2000, pokud je předmětem letových provozních služeb (ATS) a pokud řídící neurčil jinak. Pokud mu nejsou poskytovány žádné ATS, pilot sám nastavuje kód A 7000, opět pokud řídící neurčil jinak.
Read MoreMáme nové přírůstky v našem e-shopu. Rozšiřujeme nabídku leteckých dárků a různých předmětů, které letcům dělají radost.
Read MoreVe spolupráci s tvůrcem aplikace Databáze letišť jsme spustili stručného a bezplatného průvodce, který je určen pro základní seznámení s aplikací.
Read MoreOdpovídač, squawk či transponder. Všechno o odpovídačích, jejich módech a pravidlech. Skutečně víte, co všechno “ta krabička” dělá a jak?
Read MorePřinášíme přehled nejoblíbenějších kurzů, kterými si můžete i na mobilu prohlubovat svoje letecké znalosti. Must-read pro ty, kteří se chtějí stát lepším pilotem. 👨✈️
Read MoreBlíží se vojenské cvičení Air Defender, které se koná od 12. do 23. 6. 2023. Podívejte se jaké prostory budou pro cvičení zřízeny.
Read MoreNejenom pro zahraničně nezkušené piloty přinášíme s Michalem Orlitou vědomosti, zkušenosti a tipy pro létání po okolních evropských zemích ve svém nebo zapůjčeném letadle.
Read MoreVysoké teploty a labilní podmínky nahrávají ke vzniku bouřkám, které mohou vyústit jevem zvaný Microburst. Jeho projevy nejsou sice moc dlouhé a ani rozsáhlé, přesto pokud jste ve špatný čas na špatném místě, může vám microburst přinést spoustu problémů, které mohou mít až fatální dopady. O microburstu se dočtete mnohem víc v našem článku - Bubák jménem microburst.
Read MoreKaždý den není CAVOK, bohužel. Alfou a omegou VFR pilota je bezesporu počasí – aktuální a budoucí. Počasí na letišti odletu, na trati a na letišti příletu. Kvalitní předletová meteorologická příprava může v kokpitu ušetřit spoustu nepříjemností. Nejeden pilot se v letadle zapotil, když se dostal do nevhodných meteorologických podmínek. Přitom mohlo stačit, aby se před letem informoval a věděl by, že za pravidel VFR nemá šanci let provést…
Read More