Přišel do Vaší organizace pilot s mimoevropským průkazem? Máte průkaz vydaný mimo EU? Co dělat, když chceme nechat převést či validovat pilotní licenci, která byla vydána ve státě mimo Evropskou Unii na EASA licenci dle Part-FCL a Part-MED?
Is your pilot’s license issued outside the European Union? Or did a pilot with a non-European license come to your organization? What to do if we want to transfer or validate a license that has been issued in a country outside the European Union to make it an EASA license according to Part-FCL and Part-MED?
Narušení vzdušného prostoru je hlavním provozním nebezpečím, které vzniká v důsledku rozdělení vzdušného prostoru do různých tříd a struktur, s nimi spojených postupů a společného využívání tohoto prostoru různými kategoriemi uživatelů – často s různými cíli, požadavky a schopnostmi. Podívejte se na doporučení pro uživatele vzdušného prostoru, které mají pomoci snížit počet narušení.
Letiště v Szegedu zachvátil požár během letové ukázky. „Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš,“ pronesl starořecký filozof Hérakleitos z Efesu. V Maďarsku se tímto rčením neřídili a do řeky skočili učebnicovou šipku. Druhý den totiž celou ukázku zopakovali, a požár letiště způsobili znovu.
Jak se neztratit v moři nápisů, značení a značek na letišti se dočtete v naší sérií článků - Letiště. První seznámení se týká vyčkávacích míst, která nevypadají vždy stejně a občas pro nás mají i odlišný význam.
Principy vzniku námrazy jsme podrobně rozebrali v první části Nebezpečných meteorologických jevů: Námraza I. V druhé části - Námraza II. se dozvíte, jak předvídat existenci podmínek vhodných pro tvorbu námrazy na plánované trase na základě běžně dostupných informací, a jaké jsou doporučené reakce od profesionálů z NASA.
Většina z nás už nejspíš uložila sebe i své nejdražší stroje k zimnímu spánku a každý letec s touhou se zlepšovat, by si měl udělat chvilku k tomu, naučit se něco nového nebo si jen zopakovat cenné znalosti.
Udělejte si tak kávu nebo teplý čaj a najděte si chvilku na zopakování problematiky spojené se vznikem námrazy.
Jak jste si asi všimli, na AirGuru.cz reklamám prostor nedáváme. Výjimkou jsou pouze případy, u kterých jsme sami přesvědčeni, že jsou pro piloty skutečně přínosné.
V prvním ze série rozhovorů vyzpovídala Michala Tůmová řídícího letového provozu Lukáše Habrnala, který ve volném čase vytváří vzdělávací články pro piloty. Dozvíte se také proč to vůbec dělá, a jak se k tomu dostal.