Nabízíme unikátní českou leteckou kávu, kterou praží kladenská značka OK Coffee. Názvy jednotlivých druhů káv by mohly evokovat, že by si kupříkladu plachtař musel vybrat kávu Glider, nebo že kávu Acrobat mohou pít jen akrobatičtí piloti. Není tomu tak!
Přišel do Vaší organizace pilot s mimoevropským průkazem? Máte průkaz vydaný mimo EU? Co dělat, když chceme nechat převést či validovat pilotní licenci, která byla vydána ve státě mimo Evropskou Unii na EASA licenci dle Part-FCL a Part-MED?
Is your pilot’s license issued outside the European Union? Or did a pilot with a non-European license come to your organization? What to do if we want to transfer or validate a license that has been issued in a country outside the European Union to make it an EASA license according to Part-FCL and Part-MED?
Narušení vzdušného prostoru je hlavním provozním nebezpečím, které vzniká v důsledku rozdělení vzdušného prostoru do různých tříd a struktur, s nimi spojených postupů a společného využívání tohoto prostoru různými kategoriemi uživatelů – často s různými cíli, požadavky a schopnostmi. Podívejte se na doporučení pro uživatele vzdušného prostoru, které mají pomoci snížit počet narušení.
Letiště v Szegedu zachvátil požár během letové ukázky. „Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš,“ pronesl starořecký filozof Hérakleitos z Efesu. V Maďarsku se tímto rčením neřídili a do řeky skočili učebnicovou šipku. Druhý den totiž celou ukázku zopakovali, a požár letiště způsobili znovu.
Jak se neztratit v moři nápisů, značení a značek na letišti se dočtete v naší sérií článků - Letiště. První seznámení se týká vyčkávacích míst, která nevypadají vždy stejně a občas pro nás mají i odlišný význam.
Principy vzniku námrazy jsme podrobně rozebrali v první části Nebezpečných meteorologických jevů: Námraza I. V druhé části - Námraza II. se dozvíte, jak předvídat existenci podmínek vhodných pro tvorbu námrazy na plánované trase na základě běžně dostupných informací, a jaké jsou doporučené reakce od profesionálů z NASA.
Většina z nás už nejspíš uložila sebe i své nejdražší stroje k zimnímu spánku a každý letec s touhou se zlepšovat, by si měl udělat chvilku k tomu, naučit se něco nového nebo si jen zopakovat cenné znalosti.
Udělejte si tak kávu nebo teplý čaj a najděte si chvilku na zopakování problematiky spojené se vznikem námrazy.
Jak jste si asi všimli, na AirGuru.cz reklamám prostor nedáváme. Výjimkou jsou pouze případy, u kterých jsme sami přesvědčeni, že jsou pro piloty skutečně přínosné.
V prvním ze série rozhovorů vyzpovídala Michala Tůmová řídícího letového provozu Lukáše Habrnala, který ve volném čase vytváří vzdělávací články pro piloty. Dozvíte se také proč to vůbec dělá, a jak se k tomu dostal.