V posledních článcích jsme rozebírali iluze při přiblížení a přistání a nakousli jsme prostředky, které mohou být v této kritické fázi letu prospěšné. V tomto článku rozebereme světelné sestupové soustavy pro vizuální přiblížení, se kterými se můžete na letištích setkat.
Vznikly prostory TMA a RMZ letiště České Budějovice (LKCS) společně se změnou jejich atypického ATZ. Před letem v této oblasti se důkladně seznamte s novými postupy, které se týkají veškerého provozu.
Od 21. 4. 2022 platí nová pravidla, která mění povinnost pilotů při nastavování odpovídače.AIP ČR udává pilotovi povinnost nastavit z vlastní iniciativy kód A 2000, pokud je předmětem letových provozních služeb (ATS) a pokud řídící neurčil jinak. Pokud mu nejsou poskytovány žádné ATS, pilot sám nastavuje kód A 7000, opět pokud řídící neurčil jinak.
Přinášíme přehled nejoblíbenějších kurzů, kterými si můžete i na mobilu prohlubovat svoje letecké znalosti. Must-read pro ty, kteří se chtějí stát lepším pilotem. 👨✈️
Nejenom pro zahraničně nezkušené piloty přinášíme s Michalem Orlitou vědomosti, zkušenosti a tipy pro létání po okolních evropských zemích ve svém nebo zapůjčeném letadle.
Vysoké teploty a labilní podmínky nahrávají ke vzniku bouřkám, které mohou vyústit jevem zvaný Microburst. Jeho projevy nejsou sice moc dlouhé a ani rozsáhlé, přesto pokud jste ve špatný čas na špatném místě, může vám microburst přinést spoustu problémů, které mohou mít až fatální dopady. O microburstu se dočtete mnohem víc v našem článku - Bubák jménem microburst.
Každý den není CAVOK, bohužel. Alfou a omegou VFR pilota je bezesporu počasí – aktuální a budoucí. Počasí na letišti odletu, na trati a na letišti příletu. Kvalitní předletová meteorologická příprava může v kokpitu ušetřit spoustu nepříjemností. Nejeden pilot se v letadle zapotil, když se dostal do nevhodných meteorologických podmínek. Přitom mohlo stačit, aby se před letem informoval a věděl by, že za pravidel VFR nemá šanci let provést…
Interaktivní testy s otázkami, které od roku 2021 používá ÚCL na zkouškách z teoretických znalostí PPL(A) a LAPL(A). V našich testech je zhruba 75% otázek z celé databáze. Zbývajících 25% není veřejných – v tomto poměru jsou složeny i testy na ÚCL.
Poprosil jsem umělou inteligenci, aby vymyslela vánoční příběh pro piloty. Následně jsem ji nechal vymyslet jméno tohoto příběhu, které nese i titulek tohoto článku. Obrázky k příběhu jsem si potom nechal vygenerovat další umělou inteligencí. Třeba naše konverzace zpříjemní vánoční večer i Vám.
Pořiďte si poslední nákoleník, který kdy budete potřebovat! Náš nákoleník je vhodný pro všechny piloty v oblasti všeobecného letectví, včetně ultralightů nebo experimentálních letadel. Netahejte do cockpitu už nepřehledné papíry. Prostě popadněte své oblíbené mobilní zařízení a připevněte si ho k noze.